krångligt...

...det är inte så lätt att vara Gravid som man tror.!
Man får inte äta en massa saker, inte dricka kaffe, inte bada bubbelpool, man ska äta en järntablett & två vitamintabletter om dagen, vissa säger att man ska motionera, andra att man ska vila....

...& får man ont i kroppen (som jag har) och är sjukskriven länge, så får man ansöka om havandeskapspenning. Vilket innebär en blankett på två A4 om varför du inte kan arbeta, sedan ska din chef fylla i lika många papper om att det går eller inte går att omplacera mig så att jag får  ett lättare arbete...GAH!?..
..& bara för att du fyllt i allt detta & skickat in till försäkrings kassan så betyder inte det att du beviljas havandeskapspenningen. Helt sjukt!

anyway.

Jag är nu gravid i
Vecka 27
Bebisen: Nu öppnar bebisen sina ögonlock och växlar nu mellan att blunda och att titta. Rytmen i rörelserna, andningen och sväljande är nu väl etabletat och förmågan att orientera sig rumsligt har utvecklats. Bebisen lärt sig att känna igen sin mammas hjärtrytm. Bebisen är nu ca 34 cm lång och väger mellan 900 gram och 1 kg.

Här är en bild på den lilla magen i vecka 25♥
image12


Puss&Kärlek


Kommentarer
Postat av: Ebbis

SNart är det dags : )

2008-02-06 @ 14:15:34
Postat av: mammis

..........VÄNTAR..............på nått gosigt!

2008-02-07 @ 00:52:15
Postat av: Bänäna

Grattis bästaste Josse :) söt är både du och magen...

2008-02-13 @ 01:22:20
URL: http://saannalicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0