Söndag 26/7

Äntligen hemma!

Hade jätte trevligt i Östhammar, god mat & trevligt sällskap. Stannade där tills på Fredag eftermiddag då vi styrde vår kos mot Svenljunga...ett fika stopp i Mjölby sedan raka vägen hem. Wilmer skötte sig utmärkt. Lite bus med farmor, sedan välling och en tupplur:)

I går kom Evelina & Daniel på besök. Mamma hade också gäster, Åsa & Stefan från GBG. Så vi slog oss ihop & ordnade en riktigt trevlig kväll!
Först åkte vi lite flotte i Revesjö, drack vin & snacka lite skit. Sedan gick vi hem till mamma, där hon hade satt upp ett party tält, då kom Elisabeth & Tomas också dit! Sedan bjöd mamma på fest middag med efterrätt.  Var jätte kul med en spontan liten sommar fest!

Nu har Eve & Danne åkt hem, och så fort Wille vaknar från sin middagslur ska vi  åka ut till Mikaels föräldrar och titta på deras ny förvärv. Två små shettisar!!!!!!  Ett 17 årigt sto, och hennes två månader gamla  hingst föl-Casper! IIHHHHHHHH! Så SÖTA!

Lägger ut lite bilder sen!

Kärlek

Uppsala 22/7

Hej hopp, nu sitter jag här i Uppsala & skriver ett litet iinlägg på min lilla data:) Wilmer har precis druckit sin välling och gungas just nu till söms utav farmor i gungstolen...

Bilfärden upp hit gick kanon bra, tog väl lite mer än sex timmar men eftersm vi åkte på kvällen så sov lillPlutten nästan hela vägen..

Idag har vi haft bra väder så vi har hunnit med både en båt tur, en sväng in till centrum, smultron plock & en himmla massa spring i trädgården efter en viss mr W!

I Morgon ska vi damer in till stan & schoppa lite medans grabbarna ska ut på havet & fiska..

På fredag åker vi hemmåt igen, men vem vet, kanske hinner med en uppdatering till innan dess....:)

mina smultron

God natt mamma:)

måndag 20/7

...sitter i min säng och tittar på min underbart söta, alldeles egna, nya vita Mini PC! I LOVE IT!

Fick ju den goda nyheten att jag kom in på lärar utb på högskolan i borås förra veckan, så då iiiilade jag iväg till netonnet & införskaffade mig denna lilla goding!

I Lördags kom vi hem efter våran semester i Lysekil med familjen Jimsten/Asplund. Har haft det super. Lite halv klart väder med inget regn (dagtid). Barnen har skött sig utmärkt, vaknat exakt samtidigt, sovit middag exakt samtidigt & gått å lagt sig exakt samtidigt. Där emellan har vi hunnit med resturang besök, stads turer, badhuset, stranden, Havetshus & lite camping liv. Kan  ju facktiskt nu i efterhand erkänna att jag var aningen nervös inför att tälta med en liten kille som när han helst känner för det kan få för sig att skrika en hel natt, ...men kan gladeligen berätta att han har sovit som en stock alla nätterna.,trots fulla grannar, hundar & halv orkan natte tid. Måste vara den friska luften:)
Är iallafall något som både jag & mikael kan tänka oss att göra om nästa sommar!..
...tur var väl att Cissi & Robban hade husvagn och förtält som vi kunde stänga in busungarna i när vi mammor behövde en paus efter allt spring, och jagande!

I morgon, åker vi till Uppsala med Mikaels mamma & lillebror för att hälsa på morbror Tomas & Kusiner. Ska bli jätte mysigt, bara bil resan går snabbt & smärtfritt. Är trots allt några mil vi ska plöja med en rastlös 1 åring...
Kommer hem igen på Fredag sedan ska jag bara njuta av en sista semester vecka HEMMA!

..sedan är det inskolning på dagis, och ut ur mamma bubblan och välkommen till det verkliga livet.

snyft.

Nu ska jag sova.
Puss&Godnatt

söndag 5/7

ojojoj vilken vecka! Visst är det underbart med semester, men ibland känns det som att man är lite för ivrig med att uttnyttja tiden till fullo så att man klämmer inallt på en & samma gång, inte en dag ledigt!

Har iallafall haft det super trevligt. I Tisdags morgon åkte vi till vackra strömstad där våra vänner Frida, Andreas & deras lilla Lissie hade fått låna en lägenhet mitt i centrum. Tog lite tid att ta sig fram, vart var det också i en bil utan AC i 26 mil i strålande solsken, men det gick väldigt bra med tanke på omständigheterna... Hade några underbara dagar där med god mat, trevligt sällskap & vacker omgivning.

♥
Tack för några sköna, glassiga sommardagar!

...Åkte hem Torsdag morgon, Mikael hade lite bråttom eftersom han skulle hem till Svenljunga, packa lite rena kläder & åka i väg till Höljes med sina kill kompisar för att titta på RallyCross. Kan konstatera att man inte bör köra bil under stress, kan sluta ungefär såhär....

.... 1 timma sedare & 1400 kr fattigare...

...så kan det gå!

Vi kom ialla fall hem helskinnade, några timmar senare, Mikael åkte iväg till Dalarna & Jag & Wilmer bestämde oss för att åka vidare ner till Göteborg. Blev ner bjudna av "the Nelson´s" på räkfrossa & båt tur, vem tackar nej till det?
Sov där natten mellan Torsdag & Fredag, Fredag kväll åkte vi hem till lillasyster Ebba, käkade lite pizza & tog det lugnt. Igår bestämde jag mig för att åka hem, men först hann vi med en heldag på Saltholmens naken bad & en delikat grekisk middag hos pappa Björn. Slutade dagen med att köra mamma till färjan mot Öckerö i Torslanda. Wilmer fick på sig pyamasen, & en flaska välling sedan sussade han gott hela vägen hem till Svenljunga.
Det har vart en jätte kul vecka men gud va skönt det var att komma hem! Sova i sin egen säng, äta hem lagad mat & framför allt kunde Wilmer kuta runt här hemma utan att bli förmanad hela tiden, bara pilla & dra i allt som finns! Skönt!

Härlig för en "gammal" Göteborgare att få andas in lite havs luft, höra fiskmåsarna & känna små krabb nyp i tårna:)

Nu ringde mina underbara svärföräldrar som gärna vill kika hit & träffa Wilmer. Ni är alltid välkomna, så nu ska jag brygga lite kaffe!