lördagen 31/7

Natt suddar lite...

Är så fruktansvärt trött men fåringen ro till att gå och lägga mig. Har tagit min första järntablett idag, får se om jag blir något piggare, hoppas det för just nu känner jag mig konstant drogad!

Nu har vi njutit av två sköööna hemmaveckor! Hela förra helgen och denna veckan har vi renoverat det lilla rummet här på nedervåningen. Vi har rivit tapeter, slipat, spacklat, slipat igen, målat alla lister, tapetserat, satt upp alla lister, lagt nytt golv & möblerat! Allt blev över förväntan och Wille är gör glad i sitt nya lekrum. Nu får alla leksakerna plats och vi har fått tillbaka vårt vardagsrum =alla nöjda.

Helgen i Karlskrona med familjen Jimsten/Asplund blev inställd p.g.a dåligt väder och fulla vandrarhem, men pojkarna har nog haft roligt ändå:)
Igår var vi på det nya leklandet i Borås, Leos lekland, 5000kvm innomhus med bollhav, rutshkanor, hinderbanor och annat skoj. Wilmer gick "bananas"och det var full speed i 3 timmar tills alla var dyng blöta av svett och vi fick åka hemmåt igen. Kvällen bjöd på ännu mera bus, middag och mys, vi trodde att barnen eventuellt skulle somna så att vi vuxna kunde spela lite spel men vi hade två klarvakna tvååringar tills sena natten, glada, nöjda och pigga!:)

Idag har vi vart ute i Redslared tillsammans och killarna har både ridit och åkt traktor!

Imorgon åker jag, Wilmer, mormor och farmor till Gotland, färjan avgår kl 21.10 från Oskarshamn och vi är framme i Visby, där vi skall bo, vid midnatt! Sedan hoppas jag att Gotland visar sig från sin bästa sida med solsken och andra trevligheter...

Har packat färdigt Wilmers väska, nu återstår bara min, modellen större & krångligare...

onsdagen 21/7

Hemma igen.

Nu har vi vart hemma i tre dagar efter en underbar vecka i Falkenberg, med trevligt sällskap, soligt väder, vita sandstränder och en massa tid med  familjen.
Veckan var kanon, de två första dagarna var dock lite i varmaste laget med vindstilla dagar och 36 grader i skuggan. Mina fötter förvandlades på några timmar från de normala till två onda, klumpfötter. Men de har återgått till sin ursprungsform igen, gött.
Har tyvärr förlagt min kamera vilket gör mig gaaalen av irritation då denna semestern har erbjudigt många "kodak" stunder!! Bittert!

Nu har vi två veckor på hemmaplan framför oss. Det blir två veckor med lugn och ro, dagen planeras efter vädret och så fort solen tittar fram åker vi såklart i ilfart ner till stranden!
Imorgon skall jag och Mikael in till Borås för ett bedök på torsdagskvällen och bio. Wille ´stannar hemma med farmor & farfar:)

Näst vecka är det dags för ett mödravårds besök igen, skall bli intressant att se hur bäbis ligger för det har verkligen tryckt på neråt det sista... Hoppas att den inte kommer alldeles för tidigt bara!
Har ju en hel del sammandragningar och värkar så jag undrar verkligen hur vardagen skall gå ihop sig om ett par veckor när Mikael börjar jobba igen... Men jag antar att det inte är någon idé att oroa sig för dfetta redan nu.

Nästa vecka åker vi till Karlskrona med familjen Jimsten/Asplund för ett två dagars besök på "Barngården" en liten näjespark med vattenland för barn i Willes och Oskars ålder. Ska bli jätte kul!!

Nu gott folk skall jag och min mage gå och lägga oss..
Natti..

lördagen 10/7

s o m m a r . . .

Äntligen är den här! Mikael är inne på sin andra semester vecka och jag och lille Wille har vart lediga sedan den 4/6! Har verkligen kommit in i semester lunken med sovmorgonar och lata dagar vid stranden.

Mikael firade första semester helgen i Höljes på rallykross EM med grabbarna och jag och wilmer hade en underbar helg i Göteborg!
Först en natt hos Tessan & Leia, det blev en myskväll och en visit på plaskis, mariaplan! Andra natten sov vi hos "the Nelssons", det blev såklart lite party, god mat, trevligt sällskap och en båttur:)

Denna veckan har vi vart en sväng i Strömstad hos fam Bränmar light! Är så mysigt där, det blev lite shopping, lite grill, lite bad, massa lek och skratt....
en trevlig tradition detta!!

Hela nästa vecka kommer vi att spendera i falkenberg där vi hyrt en stuga. Åker ner imorgon eftermiddag och jag kan knappt bärga mig! Tänk att vakna på morgonen och bara ha några meter ner till skrea strand, HAVET! Under veckan får vi nog en del visiter från landet, då såklart alla behöver sin dos av havsluft under sommaren:)

Magen min växer så det knakar och jag har riktigt börjat undra vart detta skall sluta...?! Är redan i vecka 30 så om fem veckor är jag i samma skede som när lille W kom till världen. Känns overkligt att vi snart är fyra i familjen... När man har en aktiv två åring så hinner man knappt med att vara gravid och veckorna har bara flygit fram.
Vi får väl hoppas att denna bäbis inte har lika bråttom ut i världen utan stannar i magen ett par veckor längre:)

Idag skall här packas, städa och tvätta! Imorgon drar vi....

men först en tur till stranden:)