Bäbis<3

I går var jag hos Barnmorskan. Allt verkade bra med både mig och Lillis♥, som förövrigt redan fixerat sig med huvudet neråt! Jag hade gått upp 1kg på 2 veckor och väger nu 84kg.,har altså samanlagt gått upp 12kg. Bäbisens puls var 144/60 och barnmorskan bekräftade det som jag redan visste, att busen ligger & sparkar med båda fötterna på mitt högra revben=)

Jag är nu gravid i vecka 34, och har 44dgr kvar till förlossning!

I vecka 34 är medelkroppslängden 46 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2350 gr. Huvudets omkrets är 32 cm.
Nu kan barnet själv bekämpa lätta infektioner med sitt immunförsvar.
Det är för stort att flyta omkring i fostervattnet och rörelserna blir större och långsammare.
Ibland kan en del barn fixera huvudet i denna vecka, det vill säga lägga sig tillrätta i bäckenöppningen.


-världens mest efterlängtade bäbis-

Kommentarer
Postat av: Anonym

det gör ju inget om ni som läser orkar kommentera nån gång ibland! /josefin

2008-03-26 @ 13:45:25
Postat av: Frida - Philips mamma.

Gud vad tiden går fort, redan så långt gången! Jag väntar med spänning! :)

2008-04-01 @ 22:45:01
URL: http://friidalicious.blogg.se
Postat av: mamma

.....snart bara trettiosjudagar kvar.....åååååååååå vad jag längtar!

2008-04-03 @ 23:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0