fredag 18/12

...då var det helg igen:) Klagar inte, men vart tar veckorna vägen?!

Nu blir det till att handla klart alla julklapparna i helgen! Har skjutit upp detta alldeles för läng, men nu är det inte ens en vacka kvar ju! Ahhhhh! Om jag har råd med några....
I går på nyheterna berättade dom för alla oss med rörliga räntor och direktel att elen nu mera kostar 14kr/kw h!! Kan kanske höjas ända upp till 40 kr/ kw h. Vår lägenhet drar i snitt 1000kw h i månaden vilket i ett Skräcksenario skulle innebära en månads kostnad på 40000! Men så mycket vet jag att det inte kommer att bli, men jag fik mig en riktig chock i går kväll. Blev helt nollad. Hur fan skulle detta kunna gå ihop sig? Men i dag lyckades min duktiga man ialla fall binda våran ränta f.o.m 1/1 2010! Skönt då blir det i värsta fall bara två veckor med dessa rekord höga priser! jaja, tiden får utvisa om det blir till att bo på gatan och käka sopor i början på nästa år. Hade nog känts konstigt med en splitans ny bil parkerad utanför? Blocket!!!:D

I dag har jag vart en sväng i skolan och haft tenta, det gick nog bra tror jag, nu är det bara att ladda inför nästa som infinner sig den 14 januari. Varför köra på ett lugnt tempo när man hur enkeelt som helst kan stressa ihäl alla lärar studerande?:)

I går satt jag och log som ett fån i n timma! Tittade på The grande finale i Bonde söker fru. Tilde & Stefan, vilket par! Man kan nog inte bli mer tok kära en vad dom är, de gråter ju av lycka så fort dom tittar på varandra. Minns knappt hur det kändes;) 

Nu skall jag snabbt och kvick förvandla mitt kråkslott till ett rent paradis innan jag hämtar min lille marodör på dagis. Sedan skall vi hem och äta middag och sedan skall han och pappaMikael upp till simhallen och bada med Robban och Oskar! Då skall jag passa på att bearbeta min essä och publicera den så att det är avklarat sedan.

I Morgon skall vi till Liserberg med fam Bränmar Light, blir nog kallt och mysigt! Ser jag fram emot!

Mot damsugaren....................................>

Kommentarer
Postat av: Tessan&Leia

Ta på er ordentligt..för på Liseberg är det kallare än någon annanstans!Hoppas ni får en mysig dag!Puss på er!!

2009-12-18 @ 12:37:55
Postat av: Anonym

.några jul nyheter??????

2009-12-25 @ 14:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0