lördagen 2/1 2010

Nytt år, Nya tag! haha....säger jag som ligger efter med pluggandet och sitter här och bloggar. Hur skall detta gå? Ingen bra start på det nya året för en slarver som mig!

Jullovet är snart inne på sista veckan, och jag har blivit totalt förslöad! Men det har vart helt underbart.
Julen var magisk i Redslared som vanligt. God mat, Familj, julklappar,snö, glädje och gemenskap! Vad mer kan man önska? Vi har verkligen tur som får fira med alla våra nära och kära. Wilmer hade alla sina favoriter omkring sig!

Sedan följdes julen men en snabb runda av förkylning och feber för Wilmer, jag passade på att shoppa lite på Jul REAN och vi hann med en massa långa slappa dagar hemma. Nyår firades hemma hos oss, med Robert, Cissi, Oskar & vovvsingen Troja. Vi stod för varmrätten, det blev helstekt färsk oxflé med potatisgratäng, rödvinsås och sallad. Cissi hade gjort för- och efterrätt, hon serverade jordärtskockssoppa med rostat bröd, och till efterrätt små kladdkakor med hallon och glass. Vi fick i oss en hel del skumpa och somliga blev aningen runda under fötterna(så runda så att de sovit ända tills idag! AMATÖR!) :)
Barnen sov på tolvslaget, hunden var lugn, vi spelade charader och tittade fyverkerier!

Igår var jag, Wilmer och mammamormor ute i redslared, där bjöds det underbar middag, fläsk,löksås och potatis (det slår vilken oxfilé som helst med hästlängder!), som efterätt blev det en tur i skogen med häst och släde. Det är vid sånna tillfällen man inser vilken idyll man lever i! Granarna är tunga av snö, vitt och vackert! Det ända som hörs är knarret under släden och bjällerkransen runt hästen (och en tjötig tant i sätet bredvid:)).

Idag har vi haft besök från Kungsbacka, vi han med en promenad (återigen i redslared) med shettisarna och en god "snabb!" middag hos mamma. Nu skulle jag plugga med har så mycket annat intressant omkring mig som lockar...

I morgon ville svärmor till IKEA med jag får väl avböja mig och i stället ta mig igenom de resterande 250 sidorna av barn och ungdomspsykologin! TJOHOO.

...men om jag är riktigt duktig nu skall jag belöna mig själv med en ute kväll på trettonafton!

Sådär mamma och svärmor, en liten uppdatering om mitt händelserika liv. Ni träffar ju inte mig så ofta så jag förstår att det känns spännande att kika in på min blogg i mellan åt för att se vad vi har för oss:)



Puss och Godnatt! Jag är glad att jag har er!



Kommentarer
Postat av: Mormor

....vi e ju riktigt söööööööta!!!!

2010-01-03 @ 00:14:02
Postat av: Mormor Igen

...å glada att vi har ER!

2010-01-03 @ 00:15:31
Postat av: emma

håller med.sååå söta.....

2010-01-08 @ 19:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0